Sol·licitud de subvenció del 50% de l’import de les obres de rehabilitació i/o millora d’habitatges desocupats, que es destinin a lloguer social a través de la borsa de mediació de l’Oficina d’habitatge, d’acord amb les bases reguladores aprovades pel ple de l’ajuntament de Vilassar de Mar en sessió de data 17 de novembre de 2022.
Les persones físiques o jurídiques propietaris/es d’un habitatge ubicat a Vilassar de Mar, no havent-hi cap causa física ni jurídica que impedeixi el seu arrendament.
No podran sol·licitar la subvenció: les entitats financeres, empreses constructores o agències immobiliàries propietàries d’un o varis habitatges.
- Ha de ser un habitatge de nova incorporació a la borsa de mediació i amb la condició de què porti almenys 6 mesos sense que hagi estat arrendat per part del seu propietari/a.
- Que s’hi hagin dut a terme obres de les descrites com a subvencionables, durant l’any 2022 .
- Una vegada l’habitatge estigui reformat caldrà posar-lo en lloguer a través de la Borsa de mediació de l’Oficina d’Habitatge, durant un termini mínim de 5 anys, en el cas de que la propietat sigui persona física i, de 7 anys en el cas que la propietat sigui persona jurídica.
- Caldrà que l’habitatge disposi de la Cèdula d’Habitabilitat i de Certificat d’Eficiència Energètica.
- L’habitatge no ha tenir cap expedient disciplinari urbanístic i/o de conservació.
- La persona beneficiària no ha d’estar sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser persona beneficiaria de subvencions de conformitat amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- La persona beneficiària ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament.
S’examinaran conjuntament, en un sol procediment, totes les sol·licituds presentades dins del termini establert, i es resoldrà en un únic acte administratiu.
El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.
Un cop acordada la concessió de les subvencions, aquestes seran notificades als interessats en un termini màxim de 10 dies des de la data d’aprovació de la resolució, d’acord amb allò previst a l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.
- DNI de la persona sol·licitant, en el supòsit de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, caldrà aportar NIE, passaport o document que legalment el substitueixi En el cas de persones jurídiques, original de l’escriptura de constitució i dels estatuts i original del document acreditatiu dels poders del representat de l’entitat que signa la sol·licitud.
- Documentació acreditativa de la titularitat de la finca (escriptura de propietat i nota simple del Registre de la Propietat).
- Factura/es de les obres realitzades per a l’adequació de l’habitatge, que s’ajustin a les tipologies descrites i comprovant del seu pagament.
- Certificat de titularitat del compte bancari on es podrà ingressar l’import de la subvenció.
- Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s’obtinguin en el futur. En tot cas la suma dels imports de les subvencions rebudes per la mateixa finalitat no pot superior al cost total de l’actuació subvencionada
Sense cost.
Cal que empleneu la sol·licitud tipus i l'adjunteu junt amb la documentació necessària al tràmit d'instància genèrica.
A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIAC. Per tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.
Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Bases generals reguladores per a l'atorgament de la “Subvenció obres de rehabilitación i/o millora d’habitatges per destinar-los a lloguer a través de la borsa de mediació de l’Oficina d’habitatge”.
- Acord de la Junta de Govern Local del 12 de desembre de 2022 pel qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a propietaris d’habitatges desocupats que facin obres de reforma i/o millora per a destinar-los a la borsa d’habitatges de lloguer assequible normativa del silenci administratiu:
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Art. 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
-
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les ordinàries del procediment administratiu.