Llicència urbanística: Instal·lació d’elements publicitaris

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

Està subjecte a llicència urbanística la instal·lació de rètols indicadors dels establiments, de plafons i tanques publicitàries.

Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

La persona interessada o una persona representant autoritzada/acreditada.

Quan ho pot sol·licitar?

Durant tot l’any.

Requisits previs

En cas que les obres s’executin en zona d’afectació de carreteres (veure normativa), caldrà que es sol·liciti la corresponent autorització al departament competent en matèria de carreteres:

  • N-II (Av. De Beniamino Farina, C. Sant Jaume, C. Sant Pau, Camí Ral, Canonge Almera).  Enllaç al departament corresponent.
  • B-502 (Ctra. d’Argentona) i BV-5022 (Ctra. Cabrils). Enllaç al departament corresponent.
Temps de tramitació

El termini per resoldre la petició és d'un mes.

Silenci administratiu

Positiu, malgrat en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin la legislació urbanística vigent o el planejament urbanístic d’aplicació.

Documentació necessària

Sol·licitud tipus
En el cas de rètols situats a la façana dels edificis, caldrà presentar la documentació següent:
a. Plànol d’emplaçament que determini la localització de les obres a realitzar.
b. Croquis on es detallarà gràficament la configuració del rètol.
c. Fotografies de la façana de l’edifici.
En el cas de plafons i tanques publicitàries i de rètols situats a la coberta dels edificis, caldrà presentar un projecte tècnic que inclourà el següent:
a. Memòria descriptiva de les obres a què es refereix la sol•licitud.
b. Plànol que determini la localització de les obres a realitzar..
c. Plànol on s’hi detallarà gràficament i numèrica tot allò que sigui necessari per facilitar el seu examen i comprovació en relació amb el compliment dels paràmetres d’aplicació.
d. Fotografies de l’emplaçament en el qual es pretengui situar la instal·lació.
e. Pressupost d’execució material.
f. Comunicació de l’acceptació del facultatiu designat com a director de les obres.
g. Justificació del compliment de la normativa sectorial aplicable.

Preu

Segons les ordenances municipals.

En el cas que la construcció, instal·lació o obra estigui inclosa dins dels supòsits de beneficis fiscals regulats a l’article 6 de l’ordenança fiscal núm. 4, la sol·licitud per al seu reconeixement s’haurà de presentar en el moment de formular la sol·licitud de llicència, referida en els apartats 2 i 3 de l’article 9è d’aquesta ordenança i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa.

Mitjans de pagament

Els que s’indiquin a la notificació de la liquidació.

Canals de tramitació
Per Internet

Cal que empleneu i signeu la sol·licitud i l’adjunteu escanejada, junt amb la documentació necessària, a la instància genèrica.

Presencialment

A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

Per correu postal

Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar

Normativa
  • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat adm. de la Generalitat i dels governs locals i d'impuls de l'activitat econòmica.
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat.
  • Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme . 
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl.
  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.
  • Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l'adopció de criteris ambientals i d'ecoeficiència en els edificis.
  • Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi tècnic de l'edificació.
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS-.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Ordenances municipals de llicències urbanístiques.
  • Normes urbanístiques del Pla d'ordenació urbanística municipal.

 Zona d’afectació de carreteres:

  • DECRET LEGISLATIU 2/2009, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de carreteres.

Article 38. Zona d'afectació

La zona d'afectació consisteix en dues franges de terreny a banda i banda de la carretera, delimitades interiorment per la zona de servitud i exteriorment per dues línies paral·leles a les arestes exteriors de l'esplanació, a una distància de cent metres en les autopistes i vies preferents, de cinquanta metres en les carreteres convencionals de la xarxa bàsica i de trenta metres en la resta de carreteres de les altres xarxes, mesurats des de les arestes esmentades.

Article 39

Utilització de la zona d'afectació

En la zona d'afectació, l'execució de qualsevol tipus d'activitat, la realització d'obres o instal·lacions, fixes o provisionals, el canvi d'ús o de destinació i la plantació o la tala d'arbres requereixen l'autorització prèvia del departament competent en matèria de carreteres, sens perjudici d'altres competències concurrents. Només es poden realitzar sense autorització prèvia els treballs propis dels conreus agrícoles, sempre que no en resultin afectades de cap manera la zona de domini públic ni la seguretat viària.

Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la llei de sòl.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.