Llicència urbanística: Instal·lació de grua torre o aparell elevador

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

Està subjecte a llicència urbanística la instal·lació de grues a les obres de construcció, per a la seva adequada ubicació i funcionament.

Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

La persona interessada o un representant autoritzat/acreditat.

Quan ho pot sol·licitar?

Durant tot l’any.

Requisits previs

En cas que les obres s’executin en zona d’afectació de carreteres (veure normativa), caldrà que es sol·liciti la corresponent autorització al departament competent en matèria de carreteres:

  • N-II (Av. De Beniamino Farina, C. Sant Jaume, C. Sant Pau, Camí Ral, Canonge Almera).  Enllaç al departament corresponent.
  • ​​​​​​B-502 (Ctra. d’Argentona) i BV-5022 (Ctra. Cabrils). Enllaç al departament corresponent.
    Temps de tramitació

    El termini per resoldre la petició és d'un mes.

    Silenci administratiu

    Positiu, malgrat en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin la legislació urbanística vigent o el planejament urbanístic d’aplicació.

    Documentació necessària

    a.    Sol·licitud tipus.
    b.    Projecte tècnic de la instal·lació, signat per un tècnic competent. El projecte haurà de contenir un plànol d’ubicació de la grua, amb les àrees de cobertura de la ploma, i la situació de tots els edificis confrontants a l’obra. A més, caldrà acreditar que en el solar no hi ha línies elèctriques aèries que dificultin la instal·lació de la grua.
    c.    Full d’assumpció del control del funcionament de la grua mentre sigui a l’obra, i del seu desmantellament, signat per un tècnic competent, i visat pel Col·legi professional corresponent.
    d.    Certificat de pre-muntatge emès per l’empresa instal·ladora de la grua, i signat també pel tècnic responsable.
    e.    Pòlissa d’assegurança de cobertura total de responsabilitat civil derivada dels danys que pugui produir el funcionament de la grua i la seva estança a l’obra, per una quantitat mínima de 600.000,00 euros o el que determini la normativa sectorial.
    f.    Si excepcionalment s’hagués d’instal·lar la grua sobre sòl públic, simultàniament a la sol·licitud de llicència s’haurà de demanar autorització d’ocupació privativa del domini públic. En cas que l’ajuntament concedeixi l’autorització, el titular haurà de dipositar l’aval en garantia de la correcta reposició del paviment i elements alterats.
    Una vegada muntada la grua, i abans de la posada en funcionament, s’hauran de presentar els següents documents:

    • Certificat final de instal·lació, signat pel tècnic i visat pel seu Col·legi professional.
    • Models GR-1 (autorització) i GR-2 (final de instal·lació), degudament diligenciats i segellats per una Entitat d’Inspecció i Control.

    Sol·licitud de llicència urbanística

    Preu

    Segons les ordenances municipals.

    En el cas que la construcció, instal·lació o obra estigui inclosa dins dels supòsits de beneficis fiscals regulats a l’article 6 de l’ordenança fiscal núm. 4, la sol·licitud per al seu reconeixement s’haurà de presentar en el moment de formular la sol·licitud de llicència, referida en els apartats 2 i 3 de l’article 9è d’aquesta ordenança i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa.

    Mitjans de pagament

    Els que s’indiquin a la notificació de la liquidació.

    Canals de tramitació
    Per Internet

    Cal que empleneu i signeu la sol·licitud i l’adjunteu escanejada, junt amb la documentació necessària, al tràmit d'instància genèrica.

    Presencialment

    A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

    Per correu postal

    Enviant tota la documentació a:
    Ajuntament de Vilassar de Mar
    Plaça de l’Ajuntament, 6
    08340 Vilassar de Mar

    Normativa
    • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat adm. de la Generalitat i dels governs locals i d'impuls de l'activitat econòmica.
    • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat.
    • Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.
    • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
    • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
    • Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl.
    • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.
    • Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l'adopció de criteris ambientals i d'ecoeficiència en els edificis.
    • Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi tècnic de l'edificació.
    • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS-.
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Ordenances municipals de llicències urbanístiques.
    • Normes urbanístiques del Pla d'ordenació urbanística municipal.

     Zona d’afectació de carreteres:

    • DECRET LEGISLATIU 2/2009, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de carreteres.

    Article 38. Zona d'afectació

    La zona d'afectació consisteix en dues franges de terreny a banda i banda de la carretera, delimitades interiorment per la zona de servitud i exteriorment per dues línies paral·leles a les arestes exteriors de l'esplanació, a una distància de cent metres en les autopistes i vies preferents, de cinquanta metres en les carreteres convencionals de la xarxa bàsica i de trenta metres en la resta de carreteres de les altres xarxes, mesurats des de les arestes esmentades.

    Article 39

    Utilització de la zona d'afectació

    En la zona d'afectació, l'execució de qualsevol tipus d'activitat, la realització d'obres o instal·lacions, fixes o provisionals, el canvi d'ús o de destinació i la plantació o la tala d'arbres requereixen l'autorització prèvia del departament competent en matèria de carreteres, sens perjudici d'altres competències concurrents. Només es poden realitzar sense autorització prèvia els treballs propis dels conreus agrícoles, sempre que no en resultin afectades de cap manera la zona de domini públic ni la seguretat viària.

    Normativa del silenci administratiu
    • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
    • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
    • Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la llei de sòl.
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    Vies de reclamació

    Les ordinàries del procediment administratiu.