Aquest dimarts 31 de maig, l’Ajuntament de Vilassar de Mar comença a executar la primera fase d’actuacions del Pla Director de la Bicicleta (PDB). El projecte inclou l’execució de tres trams nous de carril bici a l’avinguda Carles III, al carrer Maria Vidal i al carrer Santa Eulàlia; la senyalització horitzontal i vertical dels eixos ciclables -zones 30/20, carrers on ha de conviure la bicicleta amb la resta de vehicles i vianants-, un total de 29 carrers; i la instal·lació de 16 nous aparcaments de bicicleta, tipus U invertida, i tres de patinet.
L’actuació s'inicia pel carrer Santa Eulàlia amb els treballs d’execució del carril bici entre Ronda Vilassar i Sant Artur i de pintura de via ciclable entre Sant Artur i la Riera de Cabrils. Amb un termini d’execució d’una setmana, tindrà les següents afectacions: s’eliminarà definitivament un sentit de circulació al carrer Santa Eulàlia entre Ronda Vilassar i Sant Artur. El vial passarà a tenir únicament sentit Mataró. Durant els treballs de pintura, es donarà pas alternatiu al carrer Santa Eulàlia entre Sant Artur i Riera de Cabrils.
L’objectiu principal del projecte és augmentar el nombre de desplaçaments en bicicleta a Vilassar de Mar, així com millorar-ne la seguretat. En aquelles vies on és possible s’ha projectat infraestructura pròpia per a les bicicletes en calçada, com és el cas de l’avinguda Carles III, el tram del carrer Santa Eulàlia comprés entre la Ronda Vilassar i el carrer Sant Artur i l’eix conformat pel carrer Torrent de la Santa (des del carrer Santa Eugènia), Maria Vidal i la Ronda de Vilassar.
L’empresa Proseñal és l’encarregada de realitzar els treballs amb un pressupost d’adjudicació de 155.146,20€ (IVA inclòs). L’actuació total del projecte té una durada prevista de set setmanes i està finançada en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU, en concret de la primera convocatòria corresponent a l’exercici 2021 de les subvencions regulades per l’Ordre TMA/892/2021, de 17 d’agost, publicada al BOE núm. 201, de 23 d’agost, que regula el Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, promogudes pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
El PDB es va aprovar el 20 de maig de 2021 en el Ple municipal i al setembre del mateix any es va presentar públicament a la ciutadania. Es tracta d’un pla, en consonància amb el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que dona eines per facilitar i augmentar l’ús de la bicicleta com a mode de transport a Vilassar de Mar, fent que aquest sigui un mode de transport apte per a tothom, segur i competitiu amb la resta de mitjans de desplaçament.
Aquests són els objectius principals del PDB:
- Augmentar l’ús de la bicicleta donant alternatives i itineraris a tothom.
- Fer de Vilassar de Mar una vila amb menys emissions.
- Augmentar la permeabilitat entre els diferents barris.
- Fomentar la seguretat viària, fent per a cada via i per a cada carrer un espai per anar en bicicleta amb les condicions que tingui aquell carrer.
Coneix més sobre el Pla Director de la Bicicleta