Aquesta setmana ha començat la fase 2.2 del projecte del Pla de Camins Escolars

El Pla proposa la creació d'un conjunt d'itineraris escolars còmodes i segurs per al desplaçament dels infants 

L’Ajuntament continua avançant en l’execució del Pla de Camins Escolars i aquest dilluns 27 de gener s’ha donat inici a la fase 2.2 del projecte. Aquesta fase, amb un termini d’execució de 2 mesos, inclou un total de 9 actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat dels guals de vianants en diferents cruïlles de carrers i en la millora de la senyalització horitzontal i vertical. Aquest és el detall de les actuacions previstes:

Execució d’orelles per fer accessibles els guals de vianants a les següents interseccions:

  • Carrer d’Enric Granados amb Narcís Monturiol.
  • Carrer Maria Vidal amb Via Octaviana.
  • Carrer Santa Maria amb Santa Elvira.
  • Carrer Colom amb ca l’Aduana.
  • Carrer Colom amb Mont.
  • Carrer Colom amb Enric Granados.

Tasques de pintura:

  • Carrer Maria Vidal amb Torrent de la Santa: Millora de la visibilitat mitjançant el pintat d’estacionaments per motocicletes davant del pas de vianants i la incorporació de pictogrames TEA als passos de vianants.
  • Carrer Maria Vidal amb Sant Artur: pintura d’un nou pas de vianants.
  • Carrer Maria Vidal amb Buenos Aires: repintat d’un pas de vianants. 

 

Pla de Camins Escolars

El Pla de Camins Escolars, aprovat per unanimitat en el Ple municipal de l’abril del 2022, té una durada prevista de cinc anys i té com a objectiu principal la creació d’itineraris còmodes i segurs perquè els infants puguin desplaçar-se a peu, en bicicleta o en vehicles de mobilitat personal, de forma autònoma i sense necessitat d’anar acompanyats per a adults.
L’any 2023, l’Ajuntament va completar la fase 1 del projecte, amb un total de 15 actuacions. Amb la posada en marxa d’aquest Pla es pretén incentivar hàbits saludables de mobilitat entre els infants i les seves famílies; augmentar l’autonomia dels infants en els seus desplaçaments quotidians; desenvolupar la consciència crítica i l’esperit propositiu dels infants en relació amb la millora del seu entorn; recuperar l’espai públic com a lloc d’estada, relació, joc, aprenentatge i convivència i millorar la qualitat de vida del municipi.