Llicència d’obres menors

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

1.    Es sotmeten a llicència d’obres menors les següents obres:

a)    Obres de nova construcció o reforma, d’escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica i que no suposi modificació de la superfície útil o construïda, com per exemple: tanques de parcel·les, piscines particulars, etc.

b)    Obres d’intervenció parcial en edificacions, ampliació, modificació, reforma o rehabilitació, sempre que no suposin una variació essencial en la volumetria o en la composició general exterior i no afectin elements o parts d’edificacions objecte de protecció, com per exemple:

a. Manteniment, conservació i reparació de façanes que requereixin la utilització d'elements auxiliars d'obra tipus bastida, cistella, treballs verticals (arrebossats, pintats, aplacats, reparació/substitució de trencaaigües, cornises, tanques, etc.) i cobertes (impermeabilització, substitució de teules i enrajolats, etc.).

b. Reformes interiors amb modificació de distribució interior (excepte les que constitueixen en una redistribució general d'espais).

c. Substitució i/o la col·locació de paviments, enrajolats, cels rasos, sanitaris, marbres i mobles de cuina, ajudes de paleta per a instal·lacions, així com les obres per mer ornament, conservació o reparació que es realitzin en l’interior dels habitatges o locals, en els casos en que la superfície objecte d’intervenció superi els 300 m2.

d. Tala d’arbres.

e. Totes aquelles obres no previstes expressament però assimilables en quant a entitat i naturalesa.

f. Obres que afectin puntualment elements estructurals (per exemple obertures en paret mestre, rasa per instal·lació encastada, reforç puntual,...).

2. Les obres compreses en l'anterior número 1 que estiguin vinculades al condicionament dels locals per desenvolupar una activitat inclosa en l'àmbit d'aplicació de la Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i determinats serveis, o en l'annex III o IV de l'ordenança d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública, i que es puguin executar amb la presentació de la comunicació prèvia d'obertura o la declaració responsable d'obertura per a l'inici de l'activitat, es subjectaran al règim de comunicació prèvia d'obres de l'article 42 de l'Ordenança municipal reguladora de les llicències urbanístiques i comunicacions prèvies. Això no obstant, la documentació a adjuntar amb la comunicació prèvia d'obres serà la prevista per a la llicència d'obres menors.

Consulta les bases generals reguladores de la concessió de subvencions als subjectes passius de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per actuacions de conservació, rehabilitació, millora i/o arranjament de façanes.

Si teniu intenció de presentar aquesta llicència al Fons Next Generation EU (NGEU), caldrà que marqueu l'opció a la sol·licitud tipus.

Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

La persona interessada o un representant autoritzat/acreditat.

Quan ho pot sol·licitar?

Durant tot l’any (excepte en període d’aprovació i exposició pública del planejament urbanístic).

Termini de la sol·licitud

Les obres no es poden començar fins que l’ajuntament no hagi resolt.

Requisits previs

En cas que les obres s’executin en zona d’afectació de carreteres (veure normativa), caldrà que es sol·liciti la corresponent autorització al departament competent en matèria de carreteres:

  • N-II (Av. De Beniamino Farina, C. Sant Jaume, C. Sant Pau, Camí Ral, Canonge Almera).  Enllaç al departament corresponent.
  • B-502 (Ctra. d’Argentona) i BV-5022 (Ctra. Cabrils). Enllaç al departament corresponent.
Temps de tramitació

La resolució s'ha de notificar en el termini màxim de 2 mesos des de la presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu els actes que autoritzin:

  • Obra nova.
  • La ubicació de cases prefabricades e instal·lacions similars provisionals o permanents.
  • Moviments de terres en sòl no urbanitzable.

Positiu en la resta de supòsits, malgrat en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin la legislació urbanística vigent o el planejament urbanístic d’aplicació.

Documentació necessària

a.    Sol·licitud tipus.

b.    Projecte tècnic, signat per un tècnic competent i pel promotor, i visat, si s´escau, pel corresponent Col·legi Professional. El projecte contindrà l’estudi de seguretat i salut i l’estudi de gestió de residus. En cas que el projecte bàsic no estigui visat, s’ha d’aportar un certificat col·legial en el que s’acrediti estar donat d’alta i la vigència en l’exercici professional. El projecte s’ajustarà als requeriments de l’annex 1 del RD 314/2006, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació i haurà de justificar tota la normativa urbanística i sectorial d’aplicació.

c.    Document d’acceptació signat pel gestor de residus en el qual ha de constar el codi del gestor, domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió per donar compliment al RD 210/2018, de 6 d’abril, Programa de Prevenció i Gestió de Residus i Recursos de Catalunya (PRECAT20) que va entrar en vigor el 6 de maig de 2018.

d.    Fotografies del domini públic afectat per l’obra i de la parcel·la o edificacions actuals.

e.    Pressupost de referència calculat segons els mòduls expressats en l’Annex de l’ordenança fiscal núm.4, o el pressupost d’execució material aportat per l’administrat, en el cas de que aquest sigui superior.

f.    Assumeix dels tècnics facultatius de l’obra.

g.    Documentació exigida per la normativa sectorial, si s’escau.
    
Per a tramitar la llicència com a mínim s’haurà d’acompanyar amb la sol·licitud la documentació indicada a les lletres a - d.

Preu

Segons les ordenances municipals.

En el cas que la construcció, instal·lació o obra estigui inclosa dins dels supòsits de beneficis fiscals regulats a l’article 6 de l’ordenança fiscal núm. 4, la sol·licitud per al seu reconeixement s’haurà de presentar en el moment de formular la sol·licitud de llicència, referida en els apartats 2 i 3 de l’article 9è d’aquesta ordenança i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa.

Mitjans de pagament

Els que s’indiquin a la notificació de la liquidació.

Canals de tramitació
Per Internet

Cal que empleneu la sol·licitud i l’adjunteu amb la documentació necessària, al tràmit d'instància genèrica.

Presencialment

A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

Per correu postal

Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar

Normativa
  • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat adm. de la Generalitat i dels governs locals i d'impuls de l'activitat econòmica
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat
  • Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme  
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl
  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme
  • Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l'adopció de criteris ambientals i d'ecoeficiència en els edificis
  • Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi tècnic de l'edificació
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS-.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques..
  • Ordenances municipals de llicències urbanístiques
  • Normes urbanístiques del Pla d'ordenació urbanística municipal

 Zona d’afectació de carreteres:

  • DECRET LEGISLATIU 2/2009, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de carreteres.

    Article 38. Zona d'afectació

    La zona d'afectació consisteix en dues franges de terreny a banda i banda de la carretera, delimitades interiorment per la zona de servitud i exteriorment per dues línies paral·leles a les arestes exteriors de l'esplanació, a una distància de cent metres en les autopistes i vies preferents, de cinquanta metres en les carreteres convencionals de la xarxa bàsica i de trenta metres en la resta de carreteres de les altres xarxes, mesurats des de les arestes esmentades.

    Article 39

    Utilització de la zona d'afectació

    En la zona d'afectació, l'execució de qualsevol tipus d'activitat, la realització d'obres o instal·lacions, fixes o provisionals, el canvi d'ús o de destinació i la plantació o la tala d'arbres requereixen l'autorització prèvia del departament competent en matèria de carreteres, sens perjudici d'altres competències concurrents. Només es poden realitzar sense autorització prèvia els treballs propis dels conreus agrícoles, sempre que no en resultin afectades de cap manera la zona de domini públic ni la seguretat viària.

Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la llei de sòl.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.