Llicència d’obres per enderroc

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

Està subjecte a llicència urbanística d’enderroc les obres de demolició de la totalitat o part d’una edificació, instal·lació o obra. Els enderrocs parcials, lligats amb obres de reforma o ampliació queden exclosos d'aquest tipus de llicència i quedaran incorporats en la llicència d´obres de construcció.

Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

La persona interessada o un representant autoritzat/acreditat.

Quan ho pot sol·licitar?

Durant tot l’any (excepte en període d’aprovació i exposició pública del planejament urbanístic).

Termini de la sol·licitud

Les obres no es poden començar fins que l’ajuntament no hagi resolt.

Requisits previs

En cas que les obres s’executin en zona d’afectació de carreteres (veure normativa), caldrà que es sol·liciti la corresponent autorització al departament competent en matèria de carreteres:

  • N-II (Av. De Beniamino Farina, C. Sant Jaume, C. Sant Pau, Camí Ral, Canonge Almera).  Enllaç al departament corresponent.
  • B-502 (Ctra. d’Argentona) i BV-5022 (Ctra. Cabrils). Enllaç al departament corresponent.
Temps de tramitació

La resolució s'ha de notificar en el termini màxim de 2 mesos des de la presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu els actes que autoritzin:

  • Obra nova.
  • La ubicació de cases prefabricades e instal·lacions similars provisionals o permanents.
  • Moviments de terres en sòl no urbanitzable.

Positiu en la resta de supòsits, malgrat en cap cas no es poden considerar adquirides per silenci administratiu facultats urbanístiques que contravinguin la legislació urbanística vigent o el planejament urbanístic d’aplicació.

Documentació necessària

a.    Sol·licitud de llicència urbanística, tipus.

b.    Projecte tècnic signat per un tècnic competent i pel promotor, i visat. El projecte contindrà l’estudi de seguretat i salut i l’estudi de gestió de residus.

c.    Full d’estadística d’edificació i habitatge de la Generalitat signat pel facultatiu i el titular de l’obra.

d.    Declaració responsable gestió de residus: document d’acceptació signat pel gestor de residus en el qual ha de constar el codi del gestor, domicili de l’obra i l’import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió per donar compliment al RD 210/2018, de 6 d’abril, Programa de Prevenció i Gestió de Residus i Recursos de Catalunya (PRECAT20) que va entrar en vigor el 6 de maig de 2018.

e.    Assumeix dels tècnics facultatius de l’obra.

f.    Assumpció de responsabilitat d’un tècnic a peu d’obra.

g.    Fotografies del domini públic afectat per l’obra i de la parcel·la o edificacions actuals.

h.    Documentació exigida per la normativa sectorial, si s’escau.
    
Per a tramitar la llicència com a mínim s’haurà d’acompanyar amb la sol·licitud la documentació indicada a les lletres a- g.

Sol·licitud de llicència urbanística tipus.

Preu

Segons les ordenances municipals.

En el cas que la construcció, instal·lació o obra estigui inclosa dins dels supòsits de beneficis fiscals regulats a l’article 6 de l’ordenança fiscal núm. 4, la sol·licitud per al seu reconeixement s’haurà de presentar en el moment de formular la sol·licitud de llicència, referida en els apartats 2 i 3 de l’article 9è d’aquesta ordenança i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa.

Mitjans de pagament

Els que s’indiquin a la notificació de la liquidació.

Canals de tramitació
Per Internet

Cal que empleneu i signeu la sol·licitud i l’adjunteu escanejada, junt amb la documentació necessària, al tràmit d'instància genèrica

Presencialment

A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

Per correu postal

Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar

Normativa
  • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat adm. de la Generalitat i dels governs locals i d'impuls de l'activitat econòmica.
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat.
  • Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl.
  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme.
  • Decret 21/2006, de 14 de febrer, pel qual es regula l'adopció de criteris ambientals i d'ecoeficiència en els edificis.
  • Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi tècnic de l'edificació.
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS-.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Ordenances municipals de llicències urbanístiques.
  • Normes urbanístiques del Pla d'ordenació urbanística municipal.

 Zona d’afectació de carreteres:

  • DECRET LEGISLATIU 2/2009, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de carreteres.

Article 38. Zona d'afectació

La zona d'afectació consisteix en dues franges de terreny a banda i banda de la carretera, delimitades interiorment per la zona de servitud i exteriorment per dues línies paral·leles a les arestes exteriors de l'esplanació, a una distància de cent metres en les autopistes i vies preferents, de cinquanta metres en les carreteres convencionals de la xarxa bàsica i de trenta metres en la resta de carreteres de les altres xarxes, mesurats des de les arestes esmentades.

Article 39

Utilització de la zona d'afectació

En la zona d'afectació, l'execució de qualsevol tipus d'activitat, la realització d'obres o instal·lacions, fixes o provisionals, el canvi d'ús o de destinació i la plantació o la tala d'arbres requereixen l'autorització prèvia del departament competent en matèria de carreteres, sens perjudici d'altres competències concurrents. Només es poden realitzar sense autorització prèvia els treballs propis dels conreus agrícoles, sempre que no en resultin afectades de cap manera la zona de domini públic ni la seguretat viària.

Normativa del silenci administratiu
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la llei de sòl.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.