Llicència de primera utilització i ocupació parcial dels edificis

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

La primera utilització i ocupació parcial dels edificis permet la utilització i ocupació d’una part de l’edifici amb independència de la part de l’edifici o la construcció no acabada.

Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

El titular de la llicència o tota persona degudament autoritzada.

Quan ho pot sol·licitar?

Un cop acabades les obres autoritzades per la llicència d’obres.

Termini de la sol·licitud

No n’hi ha.

Requisits previs

Les persones promotores poden instar la primera utilització i ocupació parcials dels edificis i les construccions a què fa referència l’article 5.2 del Decret 64/2014, objecte d’un únic projecte tècnic d’obres autoritzat prèviament, sempre que la part de la qual es tracti compleixi els requisits següents:

  • Que hagi estat executada íntegrament de conformitat amb el projecte autoritzat i, si s’escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada.
  • Que l’estat d’execució de les obres autoritzades permeti la seva utilització i ocupació amb independència de la part de l’edifici o la construcció no acabada.
  • Que la seva utilització i ocupació i l’acabament de les obres no s’interfereixin mútuament de manera greu.

Altres que estableixin les ordenances municipals de l’edificació, si s’escau.

Temps de tramitació

El termini per atorgar la llicència urbanística per a la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions és d’1 mes.

Silenci administratiu

Positiu.

Documentació necessària
  • Sol·licitud
  • Certificat final parcial d'obra dels tècnics directors, degudament visat pels col·legis corresponents, que comprengui la data de finiment de les obres i que la part de les obres finides s'han efectuat d'acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l'edificació està en condicions de ser utilitzada.
  • Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), o bé dades i autorització de la persona que la representi.
  • Declaració responsable del promotor o titular de l'obra.
  • Certificat de recepció de residus, lliurat per un gestor autoritzat
  • Plànols acotats de l’estat final de les obres (en planta, alçat i secció, a escala adient) si s’han introduït variacions respecte el projecte autoritzat.
  • Còpia segellada per l’Organisme de Gestió Cadastral, de la declaració de variacions a efectes cadastrals (model oficial corresponent).
Preu

Segons les ordenances fiscals

Mitjans de pagament

Segons indiquen les mateixes ordenances.

Canals de tramitació
Per Internet

Cal que empleneu i signeu la sol·licitud i l’adjunteu escanejada, junt amb la documentació necessària, a la instància genèrica

Presencialment

A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

Per correu postal

Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar

Normativa
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme 
  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la llei d'urbanisme 
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat 
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS- 
  • Allò que disposi la corresponent ordenança reguladora de la primera ocupació parcial (si és el cas)
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Normativa del silenci administratiu
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme 
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.