Comunicació prèvia d'obres

Urbanisme
Urbanisme
Àrea de Serveis Territorials
Estat
Obert

La comunicació prèvia és el document subscrit per la persona interessada amb el qual posa en coneixement de l'administració fets o elements relatius a l'exercici d'un dret o a l'inici d’una activitat, tot indicant-hi els aspectes que el poden condicionar, i que s'acompanya, si escau, de la documentació necessària per al seu compliment, de conformitat amb el que estableix la normativa sectorial.

La comunicació prèvia permet el reconeixement o l'exercici d’un dret o l'inici d’una activitat des del dia de la seva presentació, i faculta l'administració pública corresponent per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

La comunicació prèvia no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.

Actes subjectes a comunicació prèvia:

  • Canviar paviments interiors i exteriors (patis i eixides), paviment dels graons d’escala i sòcols.
  • Reparar i/o arrebossar, enguixar, enrajolar i pintar façanes, parets i/o sostres interiors i exteriors, sense modificar la composició, l’acabat ni el color. (No s’admet la instal·lació de bastides de més d’una planta ocupin o no la via pública.)
  • Reparar, substituir o muntar instal·lacions d’aigua, gas, electricitat, telefonia, calefacció, aspiració, seguretat, audiovisuals i altres instal·lacions domèstiques i canviar canonades o desguassos a l’interior de les edificacions vistes o amb realització de regates per a envans.
  • Col·locar o substituir falsos sostres, motllures i ornaments interiors.
  • La construcció de murs i tanques.
  • Col·locar reixes en finestres o portes i substituir o instal·lar persianes, sense modificar el buit arquitectònic de façana, les seves mides ni proporcions, i sense crear perfils sortints de l’alineació de la façana.
  • Reformar cuines, banys, lavabos o safareigs existents: enrajolats, instal·lacions, aparells sanitaris, marbres i mobles de cuina, sense realitzar obertures en façanes.
  • Reformes interiors amb modificació de la distribució interior sense afectació estructural, excepte les que consisteixen en una redistribució general d’espais.
  • Instal·lació d’aparells de climatització, ventilació i/o similars, sempre i quan no siguin visibles des de la via pública.
  • Reparació de terrats o cobertes sense afectar elements estructurals.
  • Canvis/substitució de fusteries interiors i exteriors, sense modificar el buit arquitectònic.
Organisme competent / responsable
Ajuntament de Vilassar de Mar
Qui el pot sol·licitar?

Qualsevol persona interessada a iniciar una actuació urbanística prevista en el règim de comunicació d’obres o un representant autoritzat/acreditat.

Quan ho pot sol·licitar?

Durant tot l'any, amb caràcter previ al començament de les obres.

Requisits previs

En cas que les obres s’executin en zona d’afectació de carreteres (veure normativa), caldrà que es sol·liciti la corresponent autorització al departament competent en matèria de carreteres:

  • N-II (Av. De Beniamino Farina, C. Sant Jaume, C. Sant Pau, Camí Ral, Canonge Almera).  Enllaç al departament corresponent.
  • B-502 (Ctra. d’Argentona) i BV-5022 (Ctra. Cabrils). Enllaç al departament corresponent.
Temps de tramitació

No hi ha resolució.

Silenci administratiu

No aplica.

Documentació necessària
  • Comunicació prèvia d’acord amb el model normalitzat de l’Ajuntament.
  • Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF), i del representant, si escau.
  • Justificant del pagament de les taxes (la liquidació de la taxa corresponent al tràmit us l’enviarà l’Ajuntament per tal que pugueu efectuar el pagament).
  • Descripció de les obres (plànols i memòria de  les obres a executar).
  • Pressupost desglossat.
  • En el seu cas, documentació acreditativa de què es disposa de l’autorització que exigeix la legislació sectorial d’aplicació (carreteres, costes, ports, domini públic hidràulic, patrimoni, etc.)
  • Sol·licitud d’autorització d’ocupació de la via pública, si s'escau. Enllaç al tràmit.

Model normalitzat de l'Ajuntament

Preu

Segons les ordenances municipals.

Mitjans de pagament

Els que s’indiquin a la notificació de la liquidació.

Canals de tramitació
Per Internet

Cal que empleneu la Comunicació prèvia, escanegeu la documentació necessària i ho adjunteu tot al tràmit d'instància genèrica.

Presencialment

A l'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA- OIACPer tal de facilitar l’atenció presencial, us recomanem demanar CITA PRÈVIA.

Per correu postal

​​​​​​Enviant tota la documentació a:
Ajuntament de Vilassar de Mar
Plaça de l’Ajuntament, 6
08340 Vilassar de Mar

Normativa
  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de protecció de la legalitat urbanística. 
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals -ROAS-.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 Zona d’afectació de carreteres:

  • DECRET LEGISLATIU 2/2009, de 25 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de carreteres.

    Article 38. Zona d'afectació

    La zona d'afectació consisteix en dues franges de terreny a banda i banda de la carretera, delimitades interiorment per la zona de servitud i exteriorment per dues línies paral·leles a les arestes exteriors de l'esplanació, a una distància de cent metres en les autopistes i vies preferents, de cinquanta metres en les carreteres convencionals de la xarxa bàsica i de trenta metres en la resta de carreteres de les altres xarxes, mesurats des de les arestes esmentades.

    Article 39

    Utilització de la zona d'afectació

    En la zona d'afectació, l'execució de qualsevol tipus d'activitat, la realització d'obres o instal·lacions, fixes o provisionals, el canvi d'ús o de destinació i la plantació o la tala d'arbres requereixen l'autorització prèvia del departament competent en matèria de carreteres, sens perjudici d'altres competències concurrents. Només es poden realitzar sense autorització prèvia els treballs propis dels conreus agrícoles, sempre que no en resultin afectades de cap manera la zona de domini públic ni la seguretat viària.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.