S'obren les inscripcions per participar a la rua de Carnaval

La Comissió de Festes ja té a punt les bases de participació a la rua de Carnaval 2012, que tindrà lloc a Vilassar de Mar el 18 de febrer. Totes les comparses que vulguin optar a premi hauran d'inscriure's per correu electrònic a l'adreça vinesqj@vilassardemar.cat abans del 7 de febrer. Per concursar, les comparses hauran de tenir un mínim de 10 components.
Les bases de participació es poden consultar al web municipal www.vilassardemar.cat. Es concediran premis de 700, 600, 500, 400 i 300 euros a les cinc primeres comparses, i un premi Toni Linares a la millor carrossa dotat amb 700 euros.

BASES DE LA RUA
DE CARNAVAL 2012:

 
1. COMPARSES PARTICIPANTS A LA RUA DE CARNAVAL
2012

 1.1. Condicions
d'inscripció

  • Totes les comparses que
    vulguin optar a premi hauran d'inscriure's per correu electrònic a l'adreça vinesqj@vilassardemar.cat abans del
    7 de febrer. En el moment de la inscripció hauran de facilitar el nom de la
    comparsa, el número de persones que la formen, informar de si porten vehicle o
    no, donar un nom, un telèfon i una adreça de contacte, i facilitar el nom de la
    candidata a reina, si és que en presenten.
     
  • Podran concursar totes
    aquelles comparses que com a mínim tinguin 10 components. Es farà una aportació
    de 200 € per comparsa, a cobrar a l'Espai Cultural Can Bisa (C. Montserrat, 8)
    un cop hagi acabat el Carnaval, a totes les comparses que s'hagin inscrit a la
    rua i hagin finalitat el recorregut. 
  • Aquesta aportació s'haurà
    d'invertir en la compra o el lloguer d'un equip de so, que haurà de
    justificar-se a l'hora de cobrar l'aportació. Cada comparsa serà responsable de
    la seva música durant tot el recorregut. Les comparses que ja disposin d'un
    equip de so podran destinar aquests recursos a una altra finalitat, que s'haurà
    de justificar igualment. 
  • Les carrosses de les
    comparses tindran unes dimensions màximes de 4,5 m de llarg x 2,5 m d'ample x 3,5 m d'alt. En el cas de les
    carrosses de grans dimensions, i especialment si venen de fora de Vilassar de
    Mar, caldrà demanar l'acompanyament amb una instància a l'Ajuntament abans del
    10 de febrer.

1.2. Formació del
jurat 

  • El jurat estarà compost
    per persones independents que s'encarregaran de puntuar l'originalitat, el
    vestuari, la coreografia i l'atractiu de la comparsa, i que es repartiran per
    tot el recorregut de la rua.
    El veredicte del jurat es farà públic, aproximadament, a les
    23 h de la nit del dissabte 18 de febrer.

1.3. Premis 

  • Es concediran premis de
    700, 600, 500, 400 i 300 € a les 5 primeres comparses, i un premi Toni Linares
    a la millor carrossa que consistirà en una escultura i un premi en metàl·lic de
    700 €. Els premis a les comparses són acumulables amb el premi a la millor
    carrossa. 

1.4. Candidates a reina de Carnaval

  • Les comparses que desitgin
    presentar un/a candidat/a a reina, major de 16 anys, ho hauran de fer en el
    moment de la inscripció de la comparsa.
     
  • La presentació d'una
    candidata a reina per part de les comparses és opcional i no afecta a la
    puntuació final. 
  • L'exhibició de les
    candidates a reina de Carnaval es realitzarà en el decurs de la desfilada.

1.5. Rua i
ball de Carnaval

  • La rua de Carnaval tindrà
    lloc el dissabte 18 de febrer. La concentració serà a les 19 h i la sortida a
    les 19.30 h, al carrer Sant Artur, hi siguin o no totes les comparses. Les
    comparses que no surtin a l'hora seran penades. El circuit de la rua
    transcorrerà pels carrers Sant Artur, Santa Maria, Via Octaviana, Maria Vidal, Sant Genís,
    Montserrat, Sant Joan, Montevideo, Eduard Ferrés, Migjorn, Narcís Monturiol,
    Santiago Rusiñol, i finalitzarà al Pavelló d'Esports Municipal. El ball
    començarà a les 21 h. Les carrosses no podran entrar al Pavelló, i s'hauran d'estacionar
    al solar de Correus, que s'habilitarà a tals efectes.
  • Les comparses que ho
    desitgin podran portar publicitat, la qual cosa no serà impediment ni per
    obtenir l'aportació de l'Ajuntament ni per obtenir cap premi.
  • Les comparses, per poder
    optar al premi i a l'aportació, hauran d'inscriure's i hauran de completar tot
    el circuit de la rua. En
    cap cas no es podran llençar objectes al públic. Totes les carrosses hauran de
    portar extintor.
  • No hi haurà cap exhibició
    específica de les comparses ni es realitzarà cap desfilada a l'entrada del
    Pavelló d'Esports Municipal, per la qual cosa les comparses hauran de preparar
    una coreografia per a tot el circuit de la rua.
  • El servei de control podrà
    penar aquelles actuacions que entorpeixin el desenvolupament de la rua.

2. EN
CAS DE MAL TEMPS

  • En cas de mal temps,
    s'avisarà als representants de cada comparsa a partir de les 15 h del dissabte
    18 de febrer per decidir si es posposa la rua a l'endemà, diumenge 19 de
    febrer.

3.
SOPAR DE CARNAVAL

  • El dissabte 18 de febrer
    tindrà lloc un sopar amb entrepans i begudes a les 21.30 h al Pavelló d’Esports. Els tiquets es podran adquirir al
    preu de 5 € a les dependències municipals de l'Espai Cultural Can Bisa (C.
    Montserrat, 8) fins al 15 de febrer, de 8 a 14 h.
  • Les comparses hauran de
    notificar el nombre de cadires que sol·liciten per al sopar de Carnaval.