Recomanacions de l'OMIC per a les persones afectades pel temporal de vent i pluja

Si heu estat afectats pel temporal de vent i pluja que ha tingut lloc a Catalunya aquests dies amb danys en béns (habitatge, vehicles, etc...) i/o talls dels subministraments (llum, aigua, telèfon...) l’Agencia Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya i l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) us fan les següents recomanacions:

Per danys en
els béns
:

1r. Comproveu
quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc.) i si
cobreixen els danys.

Només es
podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el
moment del sinistre (els dies del temporal de vent).

2n. Si la
vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els
fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del
moment en què us n'heu assabentat –excepte que la pòlissa estableixi un termini
superior–. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en
deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant
un número de referència).

3r. En els
casos en què el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics,
com ara una inundació produïda per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o
superiors a 120 km/hora, la vostra asseguradora té l'obligació de comunicar el
sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per
fenòmens naturals o derivats de fets d’incidència política o social i serà aquesta
entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els
danys (sempre que disposeu d'assegurança).

Per talls de
subministrament (llum, aigua...):

1r. En cas que encara no s’hagi restablert adequadament el servei contacteu amb
la vostra companyia (elèctrica, d'aigua...) a través dels seus canals
d’atenció al client.

2n. Si teniu
contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples
riscos i garanties cobertes) comproveu si cobreix els danys i perjudicis
soferts pels talls de subministrament.

(Si heu sofert danys als béns i també talls de subministrament i ambdós estan
coberts per la mateixa asseguradora especifiqueu-ho de forma conjunta en el
mateix comunicat del sinistre). 

  • En el cas que
    la companyia d’assegurances no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar
    davant de l'OMIC de Vilassar de Mar (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor). Cal demanar
    cita prèvia trucant al tl. 937540500.
  • Moltes assegurances reclamen l'aportació d'un certificat meteorològic per donar cobertura als desperfectes ocasionats per fenòmens com la pluja, el vent o les glaçades. Els maresmencs i maresmenques que es trobin en aquesta situació, poden sol·licitar el certificat al Consell Comarcal del Maresme.