Obres de millora als carrers Sant Ignasi, De la Pau i Santa Isabel

La primera setmana d'abril, i al mateix temps que es realitzen les obres al carrer Sant Genís, l'Ajuntament ha començat l'actuació per acabar de reconvertir en carrers de prioritat invertida els carrers Sant Ignasi, De la Pau i Santa Isabel. L'objectiu d'aquesta actuació —lligada a les obres per adequar com a vial urbà el tram de la carretera de Cabrils entre la Nacional II i el carrer Santa Maria— és millorar l'accessibilitat per als vianants.

Al carrer Santa Isabel (entre Montserrat i Sant Ignasi), De la Pau (entre Sant Ignasi i Montserrat) i Sant Ignasi (entre pl. del Círcol i carretera de Cabrils) s'amplien voreres i es posen al mateix nivell que la calçada, el que es coneix com a plataforma única. Un cop finalitzada l'actuació, ja no es podrà estacionar al carrer Sant Ignasi, però a la zona de l'entorn es crearan 12 places d'aparcament gratuïtes amb horari limitat a 25 minuts.

Zona verda a l'aparcament de l'antic Patronat

Les obres al carrer Sant Genís també contemplen l'ampliació de les voreres i un cop acabades no es podrà estacionar. Per aquest motiu, s'ha habilitat com a aparcament l'espai de l'antic Patronat que quedava per urbanitzar. En total 36 noves places per a cotxes i 10 per a motos, enfront les 25 que s'eliminen al carrer. La intenció del govern municipal a curt termini és que l'aparcament de l'antic Patronat sigui de zona verda per facilitar l'aparcament a les persones residents al poble. Les tarifes per a residents seran de 0,20 euros per estacionament d'un dia i d'1 euro per estacionament d'una setmana, mentre que per a no residents seran a preu de zona blava. L'aparcament serà lliure els diumenges i festius i els dies laborables de 14 a 16 h i de 20 a 8 h. 

Sentit únic de circulació de vehicles a la carretera de Cabrils

D'altra banda, quan estigui finalitzada l'obra del pont que ha d'unir les avingudes Carles III i Lluís Companys, començarà l'actuació per transformar la carretera de Cabrils en una via urbana. L'actuació comportarà voreres més amples i un únic sentit de circulació per al trànsit rodat entre el carrer Santa Maria i la N-II, un sentit que l'Ajuntament preveu que sigui de baixada, és a dir, que els vehicles circulin direcció mar. D'aquesta manera, les entrades al poble des de la N-II es podrien fer des de la Ronda Vilassar i la carretera d'Argentona. L'obra també comportarà una reordenació de la zona compresa entre el passeig dels Pins i la N-II (veure foto que s'acompanya).