L’Ajuntament millora l’atenció al ciutadà i fa més àgils els tràmits

A partir d’ara els tràmits a l’Ajuntament de Vilassar de Mar seran més fàcils i més àgils. I és que l’Oficina d’Atenció al Ciutadà ja té instal•lat un nou sistema d’organització de les cues.

Això vol dir que els ciutadans i ciutadanes, quan arribin a l’Ajuntament, es trobaran amb un panell, situat a l’entrada de l’oficina, on podran escollir, mitjançant una pantalla tàctil, quin tràmit necessiten fer. Un cop escollit rebran un tiquet que els donarà un número d’ordre de cua i que, a la vegada, els permetrà veure quantes persones tenen al davant. Des de la sala d’espera de l’Ajuntament podran fer un seguiment de la cua, saber quin és el seu torn i a quin taulell s’han de dirigir.

Els tràmits se separaran entre: cobraments i pagaments, registre, padró,
cadastre, certificat digital, targeta deixalleria, cementiri i informació
general.

Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Recursos Humans, després
de detectar que en determinats períodes de la setmana hi havia moltes persones
que feien ús d’aquest servei i que es concentraven en els mateixos horaris.

Amb el sistema de gestió de cues, doncs, es pretén poder atendre millor
a tots els ciutadans i les ciutadanes que necessitin fer tràmits a
l’Ajuntament. És, també, una manera
d’evitar que el ciutadà, davant d’un possible dubte, hagi de fer la seva
consulta en diversos taulells
fins que trobi el departament correcte.

Aquest sistema que s’ha incorporat a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, a
banda de millorar la informació i l’atenció de cara al ciutadà, també permet
millorar la organització dels tràmits per part dels personal de l’Ajuntament.