El projecte ha estat promogut per la regidoria de Comunicació i Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Vilassar de Mar per possibilitar l’accés a la Societat de la Informació a tots els ciutadans de Vilassar de Mar. Els interessats a contractar aquest servei s’hauran d’adreçar a l’Ajuntament que és qui coordinarà les peticions amb l'empresa adjudicatària, Netcorman (www.ones.cat), responsable de desplegar i explotar la xarxa, així com de la instal·lació i el servei tècnic.
Instal·lació del servei
Per gaudir d’aquest servei s’ha de instal·lar una petita antena a l’exterior de l’habitatge i des d’aquesta antena s’instal·la un cable fins a l’interior del domicili connectant-lo a un router Wifi. Els ordinadors o altres equips (consoles, PDA’s i mòbils Wifi, telèfons IP,...) que hagin de tenir accés a Internet es connectaran a aquest router a través d’una connexió sense fils o directament amb un cable.
En les comunitats on hi hagin diversos veïns interessats en contractar el servei és recomanable fer una instal·lació comunitària per estalviar en equipament. Per a qualsevol comunitat interessada, es realitzarà, sense cost, l’estudi previ de la instal·lació i el pressupost.
Preu del servei
Kit WiMAX* ...................................... 250 € (+IVA). Finançada 0% en tres mesos
Quota mensual banda ampla 1Mbts ....... 15 € (+ IVA)
Instal·lació i posada en marxa ......... 65 € (+IVA). Fruit del conveni entre l’empresa i l’Ajuntament no es cobraran despeses d’instal·lació i posada en marxa. Sense cost per l’usuari.
* El Kit WiMAX inclou:
- Antena WiMAX 2Mbts
- Router Wifi Netgear
- Cable de xarxa UTP Exterior amb un connector
- Caixa de connexió paret
- Fuetó 2 m
- Manual d’instal·lació
Com sol·licitar el servei de Banda Ampla VdM
Es pot sol·licitar via web, amb l'instància genèrica de l'e-TRAM, o bé demanar informació del procés d'alta amb el formulari www.vilassardemar.cat/internet, per correu electrònic a l’adreça internet@vilassardemar.cat, o al telèfon de l’Ajuntament de Vilassar de Mar (Tl. 93 754 24 00, persona de contacte Laura Milian), de 08.00h a 15.00h, facilitant les següents dades:
- Facilitar la direcció del lloc d’instal·lació.
- Facilitar les dades de contacte.
- Es contacta amb el usuari per concretar dia i hora d’instal·lació.
- S’instal·la el servei en un temps típic de 2 hores.
- Instal·lació, verificació i posada en marxa.
- Es conforma la instal·lació amb l’usuari i es facilita el contracte de servei.
- Posteriorment a la instal·lació, es sol·liciten les dades bancàries pel pagament del servei.
- L’Ajuntament validarà en tots els casos les peticions d’instal·lació i servei dels ciutadans.
- Tots els instal·ladors del servei es presentaran amb l’acreditació facilitada per l’Ajuntament de Vilassar de Mar.
- Servei de suport i atenció al client 8x5. Tl. 902 790 777 www.ones.cat