En un principi són vuit tràmits administratius, tot i que més endavant se n'afegiran d'altres. Per al regidor de Noves Tecnologies, Laureà Folch, “acostar la tecnologia al servei de les persones era una de les apostes d'aquest equip de govern, i fins ara ho estem aplicant segons teníem previst. La intenció és començar per aquells tràmits més senzills, per tal d'anar-hi afegint, en els propers mesos, d'altres més complexos”.
Els tràmits que actualment es poden iniciar a través del web municipal www.vilassardemar.cat són:
- Instància genèrica
- Queixes/suggeriments/incidències
- Alta o canvi de domicili al padró municipal d’habitants
- Modificació d’errors ortogràfics del nom, cognoms, NIF i petits errors a l’adreça de notificació
- Volant d’empadronament actual
- Còpies compulsades de documents municipals
- Casament civil
- Devolució de la fiança per obres
L'e-TRAM és un mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC). Aquesta eina fa possible que des de qualsevol lloc i en qualsevol moment, el ciutadà pugui iniciar i formalitzar diverses gestions i tràmits municipals en nom seu o en representació d’un altre ciutadà, consultar l’estat i el contingut dels seus tràmits, identificant-se prèviament, o rebre informació via correu electrònic i avisos per SMS sobre la situació dels seus tràmits.
Per utilitzar els serveis que s'ofereixen dins l’e-TRAM, cal disposar d’un certificat digital. Aquesta certificació garanteix la validesa jurídica dels tràmits i fer les gestions amb seguretat. Són vàlids els certificats digitals classificats per CATCert: DNI electrònic, Camerfirma, FNMT, Firma Professional, els propis de CATCert, etc. Podeu veure la llista complerta a: http://www.catcert.cat/web/cat/2_1_0_entitats_certificacio.jsp