Comunicat sobre els talls de subministrament elèctric que continuen produint-se a Vilassar de Mar

L’Ajuntament continua instant i exigint a Endesa la solució del problema i facilita a la ciutadania un model de reclamació genèric 

Davant els recurrents talls intermitents o de mitja durada en el subministrament elèctric a diferents punts de Vilassar de Mar, des de l’Ajuntament s’ha demanat a Endesa, des que es va detectar el problema, que ho resolguessin el més ràpid possible. Durant les darreres setmanes, Endesa està fent actuacions a les seves línies per tal de resoldre’l. L’Ajuntament continua instant i exigint a Endesa la solució del problema que segueix afectant el municipi. Cal tenir present que les línies de distribució i altres elements associats a aquestes pertanyen a Endesa i l’Ajuntament no té autoritat per intervenir en aquest àmbit. 

Aprofitem per recordar que la normativa considera com a acceptable una durada màxima de la interrupció acumulada de 5 hores a l'any i un nombre màxim d'interrupcions de 10 a l'any, sense comptar els incidents provocats per tercers, força major o programats. Podem parlar d'una interrupció del nostre subministrament elèctric, quan hem patit un tall de subministrament superior a tres minuts. 

En cas de tall de subministrament elèctric tenim dret a uns descomptes en la facturació sempre que se superin els límits horaris o d’interrupcions fixats que hem esmentat abans. Aquests descomptes s'han d'aplicar en les factures del primer trimestre de l’any següent al qual s’han produït els incidents. També podem reclamar si hem patit avaries en electrodomèstics.

Donat el cas, el primer que cal fer és presentar una reclamació al servei d'atenció al client de la nostra empresa comercialitzadora. Cal obtenir constància de la reclamació, ja sigui un correu electrònic o un número de reclamació si es tramita per telèfon. L'empresa té un termini de temps de 30 dies per contestar-nos i si no hi ha resposta o la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació davant del Servei de Qualitat del Subministrament Elèctric de la Direcció General d'Energia de la Generalitat de Catalunya, que és l'òrgan administratiu que disposa tota la informació sobre els talls i les interrupcions del subministrament i podrà resoldre sobre el descompte a aplicar, de forma obligatòria per a l'empresa distribuïdora. Aquí podeu descarregar-vos un model d'escrit de reclamació prèvia a la companyia elèctrica.

A Vilassar de Mar, comptem amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que també pot ajudar en el procés de reclamació en aquests casos. L’OMIC atén a l’Escola Nàutica (c. Santa Eulàlia, 40), els dilluns i dimecres de 17 a 18.30 h i els dijous de 10.30 a 12 h. Cal demanar cita prèvia al tel. 93 754 05 00 o al correu omic219@vilassardemar.cat.