Ajuts per a l'escolarització i menjador a l'Escola Bressol Municipal per al curs 2024/2025

El termini de sol·licituds va del 3 de juny al 5 de juliol

Del 3 de juny al 5 de juliol es poden presentar sol·licituds per accedir als ajuts per a l'escolarització i menjador a l'Escola Bressol Municipal (de 0 a 3 anys). Tindran accés a un ajut per a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal aquelles persones sol·licitants, les unitats familiars de les quals reuneixin uns requisits en l’àmbit econòmic i en l’àmbit social (consultar convocatòria). La presentació de sol·licituds s'ha de fer a l'edifici de l'Escola Bressol de l'avinguda Eduard Ferrés, 168.

Com a norma general, podran ser beneficiàries:

  • Les famílies que sol·licitin ajut econòmic per a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal per a infants empadronats en el municipi de Vilassar de Mar.
  • També seran beneficiàries les famílies que hagin expressat en la preinscripció escolar, que el pare o mare, tutor/a o guardador/a de fet es pren en consideració, en comptes del domicili habitual, l'adreça del lloc de treball d'un d'ells, i aquesta és dins l'àrea d'influència del centre.

Tipologia dels ajuts:

Es podrà sol·licitar ajut econòmic per l’import d’escolarització i menjador i casal d’estiu de l’alumnat l’Escola Bressol Municipal d’Infantil 1 i lactants i del menjador i serveis complementaris d’acollida, permanència i casal d’estiu d’Infantil 2 . En cas que el pare, la mare o tutor/a legal de l’infant, en la franja horària d’11 a 15 hores, no treballés o no fes cap activitat formativa, no es podrà sol·licitar ajut de menjador. Es podrà fer alguna excepció en aquelles situacions tractades conjuntament amb l’EBAS de l’Ajuntament de Vilassar de Mar en les quals existeixi una situació de risc per a l’infant.

Documentació específica a presentar per als ajuts per a l’Escola Bressol Municipal:

  • Fotocòpia DNI / NIE / Passaport de la persona sol·licitant. 
  • Certificat de convivència actualitzat (3 mesos) de la unitat familiar.
  • Fotocòpia de l’últim rebut d’hipoteca o lloguer.
  • En cas de separació, fotocòpia de la resolució judicial (conveni de separació).
  • Títol de Família Nombrosa, si s'escauTítol de Família Monoparental, si s'escau.
  • Certificat de discapacitat i / o grau de dependència, si s'escau.
  • El full de consulta de dades fiscals de tots els membres majors de 16 anys (exercici 2023).
  • En cas d’autònoms, declaració de la renda (exercici 2023).
  • En cas que la situació econòmica i/o laboral familiar s’hagi vist greument afectada per causa de força major respecte a l’exercici 2023: fotocòpia de l'últim full de salari (dels membres de la unitat familiar que treballin: pare, mare, fills i filles grans, avis i àvies, etc.) i/o declaració jurada d’ingressos, i fotocòpia dels moviments bancaris dels darrers tres mesos, en cas que no es puguin aportar els fulls de consulta de dades fiscals de tots els membres majors de 16 anys.
  • Fotocòpia del carnet d’atur dels fills i filles majors de 16 anys o justificant d’estudis.

Termini extraordinari

Es podrà sol·licitar l’ajut econòmic per a l’escolarització a l’Escola Bressol Municipal fora d’aquest termini, i durant tot el curs escolar, en els següents casos:

  • Alumnes nouvinguts a la comarca: noves incorporacions, noves matrícules i alumnes preinscrits, que en el termini de presentació de sol·licituds no tenien plaça assignada.
  • Alumnes amb situacions sobrevingudes: quan la situació econòmica i/o laboral familiar s’hagi vist greument afectada per causa de força major.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i caldrà que les persones sol·licitants l’exposin i l’acreditin documentalment. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.