En marxa la 22a edició del projecte Horitzó

El projecte té com a objectius: motivar l’alumnat per assolir el curs amb èxit; descobrir què és treballar i com és un entorn de treball; aprendre actituds; assumir responsabilitats i conèixer diferents àmbits professionals, i treballar els valors, les habilitats socials i les competències transversals necessàries per a desenvolupar-se professionalment

El projecte Horitzó va néixer l'any 2002 per donar una resposta alternativa a aquells alumnes de quart d'ESO dels dos instituts de Vilassar de Mar que, tot i mostrar capacitats suficients per assolir l’ESO, es troben amb dificultats d’aprenentatge o desmotivació. A través d'aquest projecte, aquests estudiants tenen l'oportunitat de tenir un primer contacte amb el món laboral fent pràctiques, dos dies a la setmana, en tallers de diferents àrees i serveis municipals, així com en comerços i entitats del poble que hi col·laboren, alhora que continuen amb els seus estudis.

Ahir es va fer la presentació del projecte amb l'assistència de l’alcaldessa, Laura Martínez, i la regidora d’Educació, Carla Fernández, acompanyades per l'alumnat, les famílies i les direccions dels dos instituts del municipi, que van signar els convenis de col·laboració per a aquest curs. Totes dues van animar els alumnes a treure'n el màxim profit. 

Enguany, 13 alumnes (8 de l'institut Vilatzara i 5 del Pere Ribot) gaudiran d'aquest programa, que compta amb aquests tallers per fer les pràctiques i dels quals cada alumne en farà tres:

  • Monitoratge de menjador (Escola del Mar)
  • Monitoratge a l'escola (Escola Franciscanes)
  • Serveis (brigada d’obres i serveis i lampisteria)
  • Educació infantil (La Bressoleta)
  • Atenció sociosanitària (Casal de Curació)
  • Floristeria (Blanc estudi floral)
  • Mecànica de bicicletes (Corriol)
  • Restauració (El Terral)
  • Xarcuteria (Can Pocurull)
  • Hort ecològic (El Petit Bané)

Les direccions dels dos instituts de Vilassar de Mar han expressat el seu agraïment a l’Ajuntament per donar continuïtat a aquest projecte, que cada any aporta resultats positius entre l'alumnat, no només acadèmics sinó també a nivell de benestar emocional.